اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ

 

اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ

 

اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ محسوب می گردد. کیفیت، زیبایی خیره کننده و قیمت فروش بسیار مناسب انواع سنگ اسلب، سبب گردیده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ ها استفاده گردد. در متد های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایز های کوچک تر متداول می باشد. استفاده از اسلب سنگ در سایز های بزرگ مثل ۱۰۰*۱۰۰ و بیشتر، زیبایی و یک دستی بی نظیری را به فضا بخشیده و موجب چشم نواز تر شدن طراحی می شود.

 

اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ

بشر از دیرباز از سنگ برای ساختن سرپناه برای خود استفاده نموده است. و نوع کاربرد سنگ در موارد بسیار زیادی متفاوت و گسترده می باشد. امروزه علاوه بر موارد عمومی استفاده ی از سنگ، به مفهوم جدیدی در تولید و فرآوری سنگ رسیده ایم . این مفهوم  علاوه بر تغییر کاربری و موارد کاربرد بیشتر سنگ در ساختمان، از دلایل اصلی گرایش طراحان و فعالان ساخت و ساز به سنگ های طبیعی به خاطر زیبایی و طرح و نقش این نوع سنگ می باشد.

 

 

ایران یکی از اصلی ترین خاستگاه های سنگ جهان

کشور ایران به دلیل وجود منابع معدنی و معادن گسترده یکی از اصلی ترین خاستگاه های سنگ در جهان محسوب می گردد. معادن سنگ مختلفی از جمله :مرمریت، چینی (کریستال)، مرمر (اونیکس)، تراونیکس، تراورتن، گرانیت، لایمستون و غیره در مناطق مختلف کشور اقدام به استخراج و استحصال سنگ می نمایند. همچنین به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه های مربوط به فرآوری و برش سنگ، میزان قابل توجهی از سنگ ها در داخل کشور فرآوری شده و سپس با اقصی نقاط جهان صادر می گردد.

 

ویژگی های سنگ اسلب

فرآوری و آماده سازی سنگ به صورت اسلب مزایای بسیار زیای نسبت به روش های قدیمی داشته است. جدا از زیبایی و چشم نواز بودن سنگ، استحکام و طول عمر سنگ نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد. در این روش فرآوری از دستگاه های با کیفیت و مدرن جهت برش و کالیبراسیون و همچنین ساب و صیقل کاری سنگ استفاده می شود. با توجه به عملیات اپوکسی و نصب توری پشت اسلب، امکان شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل می رسد. به طور کلی مزایای استفاده از سنگ اسلب عبارتند از استحکام بیشتر، زیبایی خیره کننده، کاهش پرت و ضایعات در تولید، دقت و کیفیت در برش، کیفیت بیشتر نسبت به سنگ های تایل، سهولت در حمل و نقل و بارگیری، سهولت در انتخاب سنگ، قابلیت ایجاد صفحه های بوک مچ و فورمچ و قابلیت نورپردازی.

 

سنگ اسلب بوک مچ یا فورمچ چیست ؟

عملیات بوک مچ شامل دو بخش دوتایی بوک مچ و چهارتایی فورمچ می باشد. در بوک مچ برش سنگ به گونه ای انجام می شود که خطوط و رگه های موجود در سنگ در امتداد یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگار های یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند. در بوک مچ سنگ ها به صورت اسلب و در برخی از شرایط به صورت تایل برش داده و با الگوی منظم و دقیق، شماره گذاری می شوند. شماره گذاری عمدتاً به صورت جفت های ۲ تایی و ۴ چهارتایی انجام می گردد. اگر اولین ورق بریده شده ی سنگ از یک طرف ساب زده شود، ورق کناری یا جانبی آن باید از طرف دیگر ساب بخورد. یعنی عملیات ساب و صیقل کاری سنگ، یکی از رو و یکی از پشت انجام شود. 

 

اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ
اسلب مفهومی جدید در تولید و فرآوری سنگ

 

کاربرد سنگ اسلب

سنگ اسلب به دلیل زیبایی خیره کننده و استحکام بالای آن در سنگ فرش کف هال و پذیرایی و سنگ فرش کف لابی به صورت گسترده مورد استفاده می باشد. از سایر کاربردهای سنگ اسلب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دیواره های داخلی ساختمان
  • فروشگاه های لوکس
  • دکوراسیون تالار های مجلل
  • هتل ها
  • سالن های اجلاس و همایش
  • پیشخوان و کانتر مراکز عمومی و تجاری
  • سرویس های بهداشتی لوکس
  • حمام های مستر و لوکس

 

 

عوامل موثر بر قیمت انواع سنگ اسلب

پارامترهای موثر در قیمت گذاری سنگ اسلب را می توان به شرح ذیل خلاصه کرد:

  • اندازه و قواره کوپ سنگ
  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه های استخراج و خرید کوپ
  • نوش برش و فرآوری
  • سورت یا درجه بندی سنگ
  • پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ
  • قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ
  • هزینه های حمل و نقل
  • شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی

 

تک کوپ اسلب

برای فرآوری اسلب کوپ های صادراتی با ابعاد بزرگ (تک کوپ) مورد نیاز بوده و مراحل فرآوری باید به دقت انجام شده تا سنگ ها دچار شکستگی نشود. ابعاد ورق اسلب گاهاً به طول ۳ متر و عرض ۲ متر می رسد . اندازه ی ورق اسلب به قواره و ابعاد کوپ سنگ خریداری شده از معدن نیز بستگی دارد. علاوه بر بزرگ بود کوپ خام، سلامت و عدم وجود شکستگی در کوپ سبب استحصال و فرآوری سنگ های خوش قواره و بزرگ می گردد.

 

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.