مرمریت ساختمانی: مرمریت طوسی لاشتر

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
مرمریت ساختمانی: مرمریت طوسی لاشتر

مرمریت ساختمانی:  مرمریت طوسی لاشتر

مرمریت ساختمانی، به ویژه مرمریت طوسی لاشتر از محبوب ترین مواد ساختمانی می باشد. سنگ مرمریت نسبت به سنگ تراورتن ساختار آهکی تری دارد. و از این رو استفاده از سنگ مرمریت در فضاهایی که در مجاورت رطوبت قرار دارند مناسب نمی باشند.

 

تشخیص سنگ مرمریت

تشخیص سنگ مرمریت از سنگ تراورتن از دید کسانی که کارشناس نیستند از پشت سنگ قابل تشخیص است با این توضیح که سنگ مرمریت خلل و فرج نداشته و بیشتر دارای رگه های میباشد. یک روش سنتی که معماران جهت تشخیص توپر بودن سنگ مرمریت استفاده میکنند ضربه زدن با یک جسم فلزی به پشت سنگ مرمریت میباشد که هر قدر صدای حاصل از ضربه زدن به قسمت نسابیده سنگ مرمریت زیرتر باشد آن سنگ مرمریت دارای تراکم بیشتری میباشد.

 

کاربردهای سنگ مرمریت

سنگ مرمریت بیشتر در فضاهای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. از سنگ مرمریت در بدنه راه پله، بدنه پارکینگ، کف واحد ساختمانی میتوان استفاده کرد. در ایران معادن بسیار زیادی از سنگ مرمریت شناسایی شده و در حال بهره برداری میباشند. سنگ مرمریت روشن جهت اجرا در کف واحدهای مسکونی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

انواع معروف سنگ مرمریت

از سنگ مرمریت با زمینه طوسی میتوان مرمریت لاشتر معروف به پیترا گری، پرشین سیلک یا سیلک امپرادور را نام برد. مرمریت با زمینه رنگی قهوه ای میتوان سنگ مرمریت مهکام را نام برد. از سنگ مرمریت با زمینه رنگی کرم میتوان سنگ مرمریت دهبید شایان و نمین را نام برد از سنگ مرمریت با زمینه رنگی سفید میتوان سنگ مرمریت سبزوار و کاشمر را نام برد و از سنگ مرمریت با زمینه رنگی مشکی میتوان سنگ مرمریت نجف آباد، سنگ مرمریت گلدن بلک، سنگ مرمریت مشکی دهبید و سنگ مرمریت مشکی بیرجند را نام برد. از سنگ مرمریت با زمینه رنگی قرمز میتوان سنگ مرمریت بوانات، سنگ مرمریت انارک و سنگ مرمریت بجستان را نام برد.

قیمت سنگ مرمریت

قیمت سنگ مرمریت به عوامل متعددی از قبیل ضخامت برش، کیفیت ساب و برش، مواد مورد استفاده در فرآوری، دقت در سورت بندی، و سایز سنگ مرمریت تولید شده بستگی دارد. هر قدر سایز سنگ مرمریت تولید شده بزرگتر باشد قیمت آن نیز با توجه به تفاوت در روش تولید و فرآوری آن بیشتر است.

 

مرمریت ساختمانی:  مرمریت طوسی لاشتر
مرمریت ساختمانی:  مرمریت طوسی لاشتر

 

 

ویژگی های سنگ های مرمریت

تنوع در رنگ با قابلیت اجرای طرح های مختلف و دلخواه
بسیار سبک (سبک تر از سنگ های دیگر و با وزن مخصوص 1100 تا 1300 کیلوگرم بر متر مکعب است که همین امر باعث وزن کمتر ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می شود)
قابلیت جذب آب در حد صفر
عدم محدودیت در ابعاد تولیدی با نصبی همانند سنگ گرانیتی
استقامت (کشش و فشار) بالاتر از سنگ های تزئینی موجود
اسکوب سرخود است . بدین معنی که برخلاف سنگ های طبیعی در اثر عوامل جوی و عدم چسبندگی به مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نمی شود .(از آشناترین معایب سنگ طبیعی ، همین جداشدن تدریجی از بدنه ساختمان است .)
مقاومت بالا در برابر عوامل جوی
استحکام و انسجام بالا
تنوع پذیری بالا
نصب راحت و بدون دردسر

 

سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر با زمینه رنگی مشکی مایل به طوسی و رگه های سفید از دیر باز مورد استفاده و استقبال سازندگان بوده است. سنگ مرمریت لاشتر جذب آب پایینی دارد و از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است. مرمریت لاشتر بصورت سابیده ، هوند، تامبل ، سند بلاست و تیشه ای فرآوری میگردد.سنگ مرمریت لاشتر در خارج از کشور به نام مرمریت پترو گری شناخته میشود. کاربرد سنگ مرمریت لاشتر بصورت سابیده و هوند در فضاهای داخلی ساختمان و سنگ لاشتر بصورت تیشه ای، سند بلاست و تامبل در فضاهای باز و محوطه سازی استفاده میگردد. سنگ مرمریت لاشتر سابیده در ابعاد تایل و اسلب فرآوری میگردد. 

 

ویژگی های مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر سختی زیادی است و همچنین مرمریت لاشتر در خیلی موارد در کارخانه ها بصورت نسابیده بعمل می آورند و سپس آنرا بصورت دستی یا دستگاهی تیشه خور میکنند که به آن مرمریت لاشتر تیشه دستی و یا مرمریت لاشتر تیشه دستگاهی میگویند. و علت اینکه مرمریت لاشتر را تیشه ای میکنند این است که با توجه به سختی و همچنین استفاده از آن در محیط های باز با این روش اصطکاک روی مرمریت لاشتر افزایش پیدا میکند. از مرمریت لاشتر برای طراحی های خاصِ قسمت های مختلف ساختمان و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. همچنین کاربرد دیگر این سنگ، استفاده در کف فضاهای عمومی مثل لابی, کافی شاپ, سینما و یا حتی سالن آپارتمان ها می باشد.

 

مرمریت لاشتر تیشه ای

سنگ مرمریت لاشتر را بصورت حکمی و پلاک و سایز شده میتوان در پروژه ها مصرف نمود. مرمریت لاشتر با توجه به رنگی بودن در بعضی از کارخانه ها بصورت سنگ اسلب فرآوری میکنند. سنگ طوسی لاشتر بر اساس سفارش پیمانکاران و سازندگان پروژه به ۲ نوع کم تیشه و پرتیشه تقسیم میشود. مرمریت لاشتر کم تیشه یکبار تیشه خورده میشود و سنگ مرمریت پرتیشه لاشتر به دفعات تیشه خورده میشود تا هیچ گونه فضای خالی روی سنگ مشاهده نشود.

 

معدن سنگ لاشتر

اگر شما نیز به دنبال سرچشمه این محصول می‌باشید می‌توانید آن را در استان اصفهان بیابید. معادن آن در 35 تا 40 کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده و همین مورد موجب شده تا بیشترین متراژ تولیدی آن نیز در استان اصفهان صورت گیرد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از بخش تماس با ما با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.