درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر

درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر

درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر در کارخانه های ایران عموماً به صورت تجربی انجام می شود. سنگ مرمریت خاکستری لاشتر یکی از معروف ترین و پرفروش ترین سنگ های طبیعی در جهان است. مرمریت نوعی سنگ آهکی رسوبی می باشد. سنگ های مرمریت بر اساس میزان دگرگونی صورت گرفته بر روی آن ها به سه دسته سنگ کریستال، ابری و چینی تقسیم بندی می شوند. این سنگ براساس شکل ظاهری رنگ های متفاوتی دارد و از این رو می تواند سلیقه های مختلف را پاسخگو باشد. سنگ مرمریت نمونه ای از سنگ های محبوب ساختمانی در میان خریداران شناخته می شود. استفاده از این سنگ بیش تر در فضای سربسته صورت می گیرد. از آن جایی که تغییرات آب و هوایی می تواند بر مقاومت و شکل ظاهری این سنگ تاثیر بگذارد، بهتر است در نمای بیرونی مورد استفاده قرار نگیرد. 

معرفی سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر یک سنگ مرمریت طوسی خاکستری خیره کننده ایرانی است و شهرت جهانی دارد. نام خارجی سنگ مرمریت لاشتر Pietra Gray Marble  است. این سنگ مرمریت خاکستری تیره بر اساس رنگ پس زمینه و تعداد رگه های سفید در انواع مختلف طبقه بندی شده است. اگرچه کشور مبدأ سنگ مرمریت لاشتر ایران است ولیکن سنگ مرمریت لاشتر به تمام دنیا صادر می شود. علاوه بر این، بسیاری از کارخانه های سنگبری در چین، ایتالیا و ترکیه این سنگ زیبای طبیعی خاکستری را به شکل کوپ خریداری کرده و آن را فرآوری و تولید می کنند.

انواع فرآوری سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر با زمینه رنگی مشکی مایل به طوسی و رگه های سفید از دیر باز مورد استفاده و استقبال سازندگان بوده است. سنگ مرمریت لاشتر جذب آب پایینی دارد. این سنگ از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است. سنگ مرمریت لاشتر عموماً بصورت سابیده، هوند، تامبل، سند بلاست و تیشه ای فرآوری میگردد. سنگ مرمریت لاشتر بصورت سابیده و هوند در فضاهای داخلی ساختمان کاربرد دارد. این سنگ بصورت تیشه ای، سند بلاست و تامبل در فضاهای باز و محوطه سازی استفاده می گردد.

معدن سنگ مرمریت لاشتر

ظرفیت استخراج ماهیانه ی معدن لاشتر  3000 تن می باشد. ذخیره ی این معدن عظیم حدود 360000 تن می باشد. معدن لاشتر در استان اصفهان و در فاصله 35 کیلومتری جنوب اصفهان منطقه لاشتر واقع گردیده است.

کاربردهای سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر که زمینه آن مشکی مایل به طوسی می باشد، برای طراحیهای خاص در قسمت های مختلف ساختمان و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. سنگ لاشتر کاربردهای متنوعی دارند مثلا صیقلی و هوند آن در کف فضا های عمومی مثل لابی هتل ها، کافی شاپ ها، سالن های سینما  و یا در کف سرویسهای بهداشتی و یا حتی دیواره ها و کف آپارتمانها از این سنگ زیبا و منحصر به فرد استفاده می شود.

 فرآوری های گوناگونی روی سنگ مرمریت لاشتر صورت می گیرد و هر کدام از این نوع فرآوری ها کاربرد مخصوصی دارد. انواع فرآوری سنگ مرمریت لاشتر عبارت است از سنگ لاشتر سابیده و هوند، سنگ لاشتر سند بلاست یا بوش همر، سنگ لاشتر بوش همر چرمی، سنگ لاشتر تیشه ای ( دستی و ماشینی)، سنگ لاشتر تامبل، سنگ لاشتر بادبر و گیوتین، سنگ لاشتر کوبیک. در ادامه به کاربردهای مختلف فرآوری سنگ لاشتر می پردازیم.

 

درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر
درجه بندی و قیمت گذاری سنگ مرمریت لاشتر

 

سنگ مرمریت لاشتر سابیده و هوند

 بصورت اسلب و تایل جهت سنگ فرش، دیواره های داخلی و پله کاربرد دارد.

سنگ مرمریت لاشتر بوش همر، بوش همر چرمی و تامبل

سنگ مرمریت لاشتر بوش همر، بوش همر چرمی و تامبل برای سنگ فرش محوطه و نمای بیرونی کاربرد دارد.

مرمریت تیشه ای لاشتر

 سنگ لاشتر تیشه ای جهت کف پوش ها، محوطه سازی و نمای ساختمان استفاده میشود.

سنگ لاشتر بادبر و گیوتین

 مرمریت لاشتر بادبر و گیوتین برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان کاربرد دارد.

لاشتر کوبیک

سنگ مرمریت لاشتر کوبیک برای سنگفرش خیابان و پیاده رو ها کاربرد دارد.

درجه بندی و قیمت سنگ مرمریت لاشتر

درجه بندی سنگ های ساختمانی در ایران استاندارد خاصی ندارد و تولید کنندگان و عرضه کنندگان سنگ های ساختمانی برای تفکیک درجه بندی تعریف خاص خودشان را دارند .پارامترهای تعیین کننده درجه و کیفیت سنگ عموماً عبارتند از نوع سنگ، نداشتن نا خالصی و پوسیدگی در سنگ، سورت دقیق و حداقل بازی رنگ، قطر سنگ، گونیا بودن ابعاد سنگ، ساب سنگ، لب پر نبودن سنگ، نوع متریال مصرفی در فرآیند تولید، رزین، اپوکسی، توری پشت سنگ، لقمه ساب، نحوه حمل و ارسال سنگ. در خصوص سنگ مرمریت لاشتر، قیمت بسته به نوع رنگ و ابعاد و قطر سنگ متفاوت است. برخی از این عوامل عبارتند از:

یکدست بودن سنگ

 هر چه رنگ سنگ یکدست تر باشد قیمت آن متعاقباً بیشتر است.

ضخامت سنگ لاشتر

ضخامت سنگ لاشتر تاثیر مستقیم بر روی آن دارد.

ابعاد سنگ لاشتر

هر چه قدر ابعاد سنگ لاشتر بزرگتر و برش های دقیق تری داشته باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

کیفیت فرآوری سنگ لاشتر

کیفیت فرآوری سنگ لاشتر از نظر ساب، برش، رزین تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.

زمانی که رنگ سنگ یکدست باشد همواره قیمتی که برای آن پیشنهاد می شود بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر ابعاد بزرگتر نیز به دقت بیشتر برای برش نیازمند می باشد که باز می تواند قیمت نهایی را تحت کنترل قرار دهد. هر چه کارخانجات در انخاب رزین و برش سنگ ساختمانی دقت بیشتری داشته باشند، ‌محصولات سنگی نهایی دارای زیبایی و ظرافت بیشتری خواهند بود.

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

Sources

www.sangyab.com/fa/stone/%D8%B3%D9%86%DA%AF%D9%85%D8%B1%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1

neginstone.com/Persian/category-MarmaritLashotor.html

karinostone.com/stone/154/%D9%85%D8%B1%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AF%D9%87

sangland.ir/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D9%86%DA%AF %D9%85%D8%B1%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.