بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

در این متن، به بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی خواهیم پرداخت. سنگ یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که در نماسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. از سنگ به علت ویژگی های خاص آن، به وفور در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. سنگ ها به دو دسته سنگ های طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی میشوند. هر دسته دارای ویژگی ها و معایب و مزایایی هستند که در این مقاله قصد داریم مطالبی در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.

سنگ طبیعی

سنگ به مواد جامدی از پوسته زمین گفته میشود که از ترکیب کانی ها و مواد معدنی ساخته شده است. به طور کلی به کلیه سنگهایی که از معادن طبیعی استخراج میشوند و پس از بهره وری مورد استفاده قرار میگیرند، سنگ طبیعی گفته میشود. عنصر تشکیل دهنده سنگ طبیعی سیلیس است. از انواع سنگ طبیعی می توان سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ دیوریت و سنگ چینی را نام برد.

 

مزایای سنگ طبیعی

سنگ طبیعی دارای تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی است که از ترکیب آنها در کنار یکدیگر میتوان در صنعت ساخت و ساز استفاده کرد. این نوع سنگ بعلت اینکه یک محصول صنعتی نیست برای به دست آوردنش انرژی بسیار کمی مصرف میشود. سنگ طبیعی با محیط سازگار بوده و هیچ گونه آلاینده مضر برای سلامتی انسان ندارد. و به همین علت ازاین نوع سنگ درهرجایی  میتوان استفاده نمود. عمر سنگ طبیعی بسیار بالا بوده و کیفیت بی نظیری دارد. به گونه ای که بعد از چندین سال بعد از استفاده از آن ،هیچ آسیبی ندیده و شکل ظاهری و کیفیت خود را حفظ کرده است.

 

معایب سنگ طبیعی

در مقابل وزن سنگ طبیعی بسیار سنگین است. به علت سنگین بودن آن نصب آن نیز بسیار مشکل خواهد بود. یکی از مشکلات استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان این است که بر اثر تغییرات جوی از ساختمان جدا میشود.

 

بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی
بررسی اجمالی سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی

 

سنگ مصنوعی

 با رشد جمعیت و وجود سلیقه های مختلف، دیگر سنگ های طبیعی پاسخگوی نیاز انسان نبوده و بشر رو به تولید سنگ های مصنوعی آورده است. بعلاوه سنگ های طبیعی دارای معایبی بودند که با به وجود آمدن سنگ های مصنوعی، این مشکلات برطرف شدند. از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی، سنگ مصنوعی به وجود می آید که امروزه در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

 

مزایای سنگ مصنوعی

 استقامت سنگ های مصنوعی بالاتر از سنگ های طبیعی بوده و وزن آنها بسیار سبک است. و به همین علت از این نوع سنگ ها در نماکاری ساختمان به وفور استفاده میشود. سنگ مصنوعی اسکوب سر خود است به این معنا که قدرت چسبندگی بالایی دارد و به راحتی در اثر عوامل مختلف از ساختمان جدا نمیشود. قابلیت جذب آب در این نوع سنگ ها در حد صفر می باشد. سنگ های مصنوعی در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم هستند. این سنگ ها دچار خراشیدگی و یا شکستگی نمیشوند. از انواع سنگ های مصنوعی میتوان به سنگ های مصنوعی سمنت پلاست، سنگ های مصنوعی سالید سورفیس کورین، سنگ مصنوعی شبیه کورین و… اشاره نمود.

 

معایب سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی با تن منحصربفردی که دارد احساس واقعی بودن را به دست نمیدهد. در زمستان نیز دمای آن دچار افت شده و سرد میشود.  

 

مرمریت مصنوعی

سنگ مصنوعی حاصل ترکیب دوبارۀ سنگ‌های واقعی با مواد شیمیایی پلیمری و افزودنی‌های دیگر مثل سیمان است. مرمریت مصنوعی نسبت به نمونۀ طبیعی وزن کمتری دارد. با وزنی حدود نصف سنگ واقعی، نصب ساده‌تری نسبت به سنگ طبیعی دارد. نکتۀ مهم دیگر در مورد سنگ طبیعی آزادی عمل تولید کننده است. به این معنی که می‌تواند هر طرح و رنگی را روی محصول نهایی اعمال کند و ویژگی‌های مختلفی به آن بدهد. نتیجۀ امر این است که برای سنگ‌های مصنوعی، شبیه‌سازی بسیاری از سنگ‌های طبیعی ممکن است. سنگ مرمریت هم یکی از همین سنگ‌هاست که نمونۀ مصنوعی‌اش هم ساخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این سنگ در ایران، در کنار گرانیت دو سنگ محبوب برای شبیه سازی مصنوعی هستند.

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

 

Sources

zolfagharstone.com/blog/view/articleid/36

stonesabalan.ir

www.bespar.net/blog

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.