سنگ از جمله گران ترین، پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
سنگ از جمله گران ترین، پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی

 

گران ترین، پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی

سنگ از جمله گران ترین، پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی می باشد. سنگ سرسخت ترین و مقاوم ترین ماده ای است که به وفور در طبیعت یافت می شود. و بشر از ابتدا تاکنون از آن به عنوان یکی از ضروری ترین مصالح ساختمانی استفاده نموده است. این متریال با میزان مقاومت، بافت، طرح و رنگ متفاوت از معادن طبیعی استخراج شده و پس از انتقال به سنگبری ها برای مصارف گوناگون در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. برخی از آن ها به صورت خام و طبیعی و برخی دیگر به شکل مصنوعی کاربرد دارند. 

 

 

سنگ از جمله گران ترین مصالح ساختمانی

سنگ از جمله گران ترین مصالح ساختمانی است که می تواند به عنوان کفپوش در فضاهای مختلف ساختمان از قبیل آشپزخانه، پله ها، راهرو، سرویس بهداشتی و… مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل تنوع بسیار و زیبایی طبیعی از آن در نمای بیرونی ساختمان نیز استفاده می شود. بعضی از آن ها به علت مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی, رطوبت و سایش در کف سازی محوطه های باز نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

سنگ از پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی

سنگ یکی از پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته مردم از سنگ برای احداث خانه استفاده می کردند و اهمیت این متریال نسبت به فلز بالاتر بود. در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی استخراج سنگ آسان تر شده و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی و هم چنین سنگ کاری ساختمان به طور چشمگیر افزایش یافته است.

 

 

"<yoastmark

 

قابلیت های منحصر بفرد سنگ

سنگ ها دارای قابلیت های منحصر بفردی هستند که قابل مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نمی باشند. از جمله ویژگی های آن ها می توان به دوام و مقاومت بسیار بالا، جلاپذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت کششی و خمشی مناسب، غیر قابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، سختی و مقاومت فشاری بالا، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و … اشاره نمود. از سنگ برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، زیرسازی جاده ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و پیاده رو و تزئینات مختلف استفاده می شود. موادی که از سنگ ها تهیه می شود و کاربرد آن ها متفاوت می باشد که هر کدام با توجه به خصوصیات سنگ ویژگی های خاص خود را دارند.

 

سنگ ها در ساختمان سازی

سنگ ها به دلیل مقاومت و پایداری در برابر عوامل مختلف در ساختمان سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. در عصر حاضر به دلیل آسان شدن عملیات استخراج سنگ، استفاده از آن در حال گسترش است و در مکان های مختلف ساختمان از آن استفاده می شود. از جمله موارد کاربرد سنگ ها در صنعت ساختمان سازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

کف ساختمان و پلکان

سنگی که برای پلکان و کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد در معرض سایش و ضربه خواهد بود. بنابراین باید بسیار سخت باشد. و از مقاومت سایشی و ضربه ای بالایی برخوردار باشد. سنگ کف ساختمان باید قابل برش در یک جهت باشد همانند سنگ های رسوبی و دگرگون که این مزیت را دارا هستند. علاوه بر آن سنگ کف و پلکان به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی باید تخلخل کمی داشته باشند تا در اثر شستشو با مواد شوینده و ریختن مواد اسیدی یا بازی روی آن نفوذ ناپذیر بوده و آسیب نبیند. از جمله سنگ هایی که برای کف و پلکان مناسب می باشند، می توان سنگ های کوارتزیت و گنایس را نام برد.

 

پوشش دیوارهای داخل ساختمان

استفاده از سنگ برای دیوار داخلی ساختمان ظاهری بسیار باشکوه و خنک به آن می بخشد. اصولاً از سنگ برای پوشش دیوار حمام وسرویس بهداشتی، ساختمان های اداری، فروشگاه ها، سالن های غذاخوری و غیره استفاده می شود. سنگی که برای دیوار به کار می رود باید ظاهری زیبا و سطحی جلاخورده داشته باشد. علاوه بر آن تخلخل آن کم باشد تا در اثر شستشو با مواد شوینده آسیب نبیند و مقاومت آن کم نشود.

 

نماکاری ساختمان

یکی دیگر از موارد استفاده از سنگ، نماکاری ساختمان است. برای نمای ساختمان از سنگ های بادوام و مقاوم استفاده می شود. سنگ باعث می شود نما در برابر عوامل محیطی دچار آسیب نشوند. شرایط متغیر جوی، تابش نور خورشید، یخبندان، گرد و غبار، باران های اسیدی و آلودگی هوا از عواملی هستند که بر مقاومت سنگ اثر می گذارند. بنابراین قبل از سنگ کاری نما و خرید سنگ باید به بررسی کانی های آن پرداخته شود. سنگ هایی که دارای کانی آهن هستند مقاومت بالایی در برابر فرسودگی ندارند. این سنگ ها در برابر آب و هوا اکسید می شوند. علاوه بر آن اگر ناخالصی در قسمتی از سنگ دیده شود می تواند منجر به تخریب آن گردد. در نتیجه سنگ نما را بر اساس منطقه و شرایط آب و هوایی که ساختمان در آن بنا شده انتخاب می کنند. 

 

پوشش پشت بام

هر چند امروزه از سنگ برای پوشش بام ساختمان استفاده نمی شود اما در برخی مناطق می توان این پوشش های سنگی را مشاهده کرد. سنگ مخصوص بام باید سبک وزن، بدون تخلخل و غیر قابل نفوذ باشد. و از مقاومت خمشی بالایی برخوردار باشد. علاوه بر آن بتوان آن را به لایه های مسطح و نازک تقسیم نمود. شیست های کلریتی و میکاشیست ها از جمله سنگ های مناسب برای پوشش بام هستند.

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

 

Sources

mehrdadcivil.com/blog/2417/the-use-of-stones-in-the-definition-indust/

www.bespar.net

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.