سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی

سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی

سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی می باشد. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون ویژگی ها، ابعاد و کاربرد سنگ تایل مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همچنین سعی بر آن داریم تا پیرامون تفاوت اسلب و تایل نیز مطالبی را با شما در میان بگذاریم. اگر می خواهید با این سنگ کاربردی بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم با ما همراه شوید.

 

سنگ تایل

سنگ تایل از کلمه فرانسوی Tuile وام گرفته است که خود از کلمه لاتین Tegula کاشی سقفی به معنی خشت آتش گرفته شکل گرفته است. تایل یک شیء نازکی است که به شکل مربع یا مستطیل درآمده است. این سنگ یک محصول نهایی است که بعد از ساخت دیگر دچار تغییر نمی شود. به طور کل می توانیم بگویم تایل یک قطعه ساخته شده از مواد سخت است که با سرامیک، سنگ، فلز، خاک رس پخته شده و حتی شیشه پوشش داده می شود. از این سنگ برای ساختمان سازی در بخش های متفاوتی از منزل استفاده می شود. شما به سادگی می توانید تایل را روی سقف، کف، دیوار و یا روی میزهای که در پیش خوان آشپزخانه به کار گرفته می شود مشاهده کنید.

 

ساخت سنگ تایل

سنگ تایل در کارخانه های سنگ سازی چگونه ساخته می شوند. بعد از خارج شدن سنگ ها از معدن به انبار انتقال داده می شوند تا به کارخانه ارسال شوند. با استفاده از دستگاه های برش زنی پیشرفته و تخصصی سنگ های تایل با اندازه های مشخص برش داده می شوند. در ابتدا با ضخامت یکنواخت همه سنگ ها برش داده می شوند و سپس در فرآیند دیگری که شامل تراشیدن، جلا دادن به سنگ، برش دادن تکه تکه شدن و تراشیدن لبه ها است سنگ نهایی با سایز های متمایز آماده استفاده می شود. بعد از طراحی نهایی دیگر شکل آن هیچ تغییری نمی کند و در ساختمان سازی برای نصب به صورت مستقیم استفاده می شود.

 

سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی
سنگ تایل رایج ترین نوع سنگ در صنعت ساختمان سازی

 

سنگ‌های تایل چه نوع سنگ‌هایی هستند؟

برای اینکه به دیدگاهی روشن از سنگ‌های تایل برسیم، بد نیست ببینیم تفاوت سنگ اسلب با سنگ تایل چیست. بر خلاف سنگ اسلب که ممکن است بعد از برش از سنگ کوپ دوباره دست‌خوش تغییر شود، سنگ تایل فرآورده‌ی نهایی فرآیند سنگ‌بری است. در واقع سنگ تایل به سنگ‌های سایزشده می‌گویند. یک تفاوت دیگر سنگ تایل و اسلب در اندازه و کیفیت آن‌هاست، سنگ‌های بزرگ‌تر که کیفیت بالاتری هم دارند تبدیل به اسلب می‌شوند. البته این بدان معنا نیست که سنگ تایل بی کیفیت است.

 

برش و قیمت تایل

کیفیت سنگ تایل نیز بالاست؛ به علاوه، چون دقت برش آن‌ها بالاست و قیمتشان نیز به صرفه است، طرفداران زیادی دارد. با وجود این، اگر سفارش دهنده کیفیت خاصی از سنگ تایل را مد نظر داشته باشد، می‌توان سنگ تایل را از سنگ اسلب تهیه کرد. البته این کار معایب خاص خودش را دارد؛ مثلاً اینکه پرتی سنگبری زیاد می‌شود و در نتیجه قیمت آن بالا می‌رود. انواع مختلف سنگ تایل عبارتند از: مرمر، مرمریت، گرانیت، سنگ آهک، تراورتن، سند استون، سفال، انیکس، کوارتز و غیره.

 

ابعاد سنگ‌های تایل

همانطور که در بخش سنگ تایل چیست گفته شد، سنگ تایل در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. علت آن نیز ابعاد متغیر و قابل سفارش سنگ‌های تایل است. سنگ‌های تایل به شکل مربع‌هایی در ابعاد استاندارد 40 × 40، 50 × 50، 60 × 60 و 80 × 80 بریده می‌شوند. اما می‌توان ابعاد دلخواه را برای سنگ تایل سفارش داد. ضخامت سنگ‌های تایل نیز کم است و از نظر ضخامت به سنگ اسلب که عموماً 2 سانتیمتر ضخامت دارد، نمی‌رسد.

 

کاربرد سنگ‌های تایل

سنگ‌های تایل هم در ساختمان‌های مسکونی و هم در ساختمان‌های تجاری کاربرد دارند. از سنگ تایل در بخش‌هایی از ساختمان مانند دیوار یا کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن‌ها و غیره استفاده می‌کنند. سنگ‌های تایل هم در ساخت نمای خارجی و هم در ساخت نمای داخلی ساختمان کاربرد دارند.

 

چرا سنگ‌ها به صورت تایل برش زده می‌شوند؟

برش سنگ‌ها بستگی به کاربری آن‌ها دارد. یا به عبارت دیگر، سنگ‌هایی با برش‌های مختلف، کاربری‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال، در بعضی از قسمت‌های ساختمان امکان استفاده از سنگ‌های اسلب که در ابعاد بزرگتری نسبت به سنگ‌های تایل بریده می‌شوند، وجود ندارد. از طرفی ممکن است سنگ خام اولیه ایجاب کند که برش به صورت تایل انجام شود. سنگ‌های کوپ با شکل هندسی نامنظم معمولاً قله بر می‌شوند و برای برش سنگ تایل مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته ممنوعیتی برای برش سنگ‌های دیگر و تهیه‌ی سنگ تایل وجود ندارد.

 

سایر مزایای سنگ تایل

سنگ تایل از لحاظ قیمتی ارزان‌تر از سنگ اسلب است. از این‌رو استفاده از سنگ‌های تایل بسیار رواج دارد و برش سنگ به صورت تایل توجیه می‌شود.

شایان ذکر است که سنگ تایل به دلیل کوچک بودن اندازه‌ها راحت‌تر از سنگ اسلب حمل و نصب می‌شود. جدای از این مزیت‌ها، سنگ‌های تایل را می‌توان با دقت بالایی برش زد و حتی امکان برش‌هایی با دقت میلیمتری نیز امکان‌پذیر است. به همین دلیل کارآیی سنگ تایل بالا می‌رود و اهمیت زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا می‌کند.

 

ابزار برش سنگ تایل

پر کاربردترین ابزار برش سنگ، اره‌ی الماسه است، یعنی اره‌ای که دارای تیغه‌های الماسه باشد. برای برش سنگ تایل از سنگ کوپ با شکل نامنظم از قله بر استفاده می‌شود. در صورتی که سنگ تایل از سنگ اسلب تهیه شود، ابزار برش سنگ متناسب با جنس سنگ‌ها انتخاب می‌شود. برای سنگ‌های سخت مثل گرانیت از اره‌هایی با تیغه‌ی براده‌ی چدن یا فولاد استفاده می‌شود. اما برای برش سنگ‌هایی که سختی آن‌ها به اندازه‌ی گرانیت نیست، مثل سنگ‌های آهکی، از اره‌هایی با تیغه‌ی الماسه استفاده می‌‌کنند.

 

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.