معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت: معادن و انواع آن

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت: معادن و انواع آن

معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت: معادن و انواع آن

معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت هدف اصلی متن حاضر می باشد. سنگ گرانیت دارای ویژگی های خاص، متمایز و برجسته ای است که در این متن به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

سنگ آتشفشانی گرانیت

یکی از انواع سنگ های ساختمانی و یکی از مهم‌ترین سنگ‌های تزئینی سنگ گرانیت می باشد. این سنگ یک سنگ آتشفشانی است که بر اثر فوران ماگما که به سطح زمین می‌رسد و سرد می‌شود. عمل تشکیل آن در زیر زمین و در پوسته زمین در حدود یک الی یک و نیم کیلومتری اتفاق می‌افتد. گرانیت از سنگ کوآرتز، فلدپاست پتاسیم، پلاژیوکلاز و بیوتیت، آهک و عناصر شیمیایی دیگری تشکیل شده است. در آن رنگ های طوسی و صورتی دیده می‌شود. بسیاری از معبدهای هندو و بناهای مصری با این سنگ ساخته شده‌اند.

 

تشکیل سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از سرد شدن مواد مذاب تشکیل می شود. پس در اطراف کوه های آتشفشانی این سنگ بیشتر از هر نقطه ی دیگر یافت می شود. ولی این به این معنا نیست که در قسمت های دیگر زمین سنگ گرانیت موجود نیست. سنگ گرانیت جز آن دسته از سنگ های ساختمانی است که بیشترین معادن را در سطح جهان و کشور دارد. کانی های موجود در سنگ گرانیت عبارتند از کوارتز، فلدسپار، میکا، طلق سیاه (بیوتیت) و آمفیبول. رنگ این سنگ آذرین بسته به نوع کانی و میزان آن، از خاکستری تا سفید، مشکی، سبز، شکلاتی، قرمز و غیره می باشد.

 

ویژگی های سنگ گرانیت

اگر بخواهیم لیستی از مقاوم ترین و سخت ترین سنگهای ساختمانی طبیعی تهیه کنیم، قطعاً نام سنگ گرانیت در بالای این لیست قرار می گیرد. سنگ گرانیت به دلیل شرایط به وجود آمدنش، از مقاوم ترین سنگ ها به حساب می آید. در زیر ویژگی های برجسته این سنگ را بیان می کنیم:

 

مقاومت در برابر نفوذ آب

سنگ گرانیت جز سنگ هایی است که تخلخل کمی دارد و همین ویژگی باعث شده است، جذب آب بسیار کمی داشته باشد.

 

مقاومت در برابر حرارت

از سنگی که از مواد مذاب تشکیل می شود، نمی توان انتظار داشت که در برابر حرارت مقاومت کمی داشته باشد. بر همین اساس از سنگ گرانیت در ساختمان سازی به صورت گسترده استفاده می شود.

 

مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی

اگر از سنگ گراینت در مکانی استفاده کرده اید که تماس مستقیم با مواد شیمیایی دارد و یا در معرض تردد زیاد می باشد، اصلاً نگران از بین رفتن سنگ نباشید زیرا سنگ گرانیت مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

 

همخوانی با سایر مصالح

یکی دیگر از ویژگی های سنگ گرانیت این است که با بقیه ی مصالح ساختمانی مانند چوب، شیشه، سیمان و غیره همخوانی دارد.

 

وزن بالا

سنگ گرانیت وزن بیشتری نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارد، بنابراین اگر قصد دارید از سنگ گرانیت به عنوان سنگ نما استفاده کنید، حتما از پلاک استفاده کنید، چون ممکن است بعد از مدتی سنگ از کار جدا شود.

 

نصب زمان بر

نصب سنگ گرانیت زمان بر است.

 

معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت
معرفی خصوصیات اصلی سنگ گرانیت

 

 

هزینه ی بالای استخراج و فرآوری

سنگ گرانیت یک سنگ سخت محسوب می شود. پس استخراج و فراوری این سنگ نیازمند دستگاه و ماشین آلاتی هست که پرقدرت می باشند.  همین امر باعث شده سنگ گرانیت گران تر از بقیه ی سنگ ها باشد.

 

هدر دادن انرژی

سنگ گرانیت عایق حرارتی و صوت نمی باشد.

 

کاربردهای گسترده ی سنگ گرانیت

از آنجایی که سنگ گرانیت در برابر عوامل مختلف از مقاومت خوبی برخوردار می باشد، مکان یا قسمتی از ساختمان نیست که نتوان از این سنگ استفاده کرد. از سنگ گرانیت میتوان برای پله، پارکینگ، کف و دیوار همه ساختمان ها با هر نوع کاربری استفاده کرد. همچنین برای کانتر، کابینت و سینک آشپزخانه، برای محوطه سازی در فضای شهری و شخصی، پیاده رو ها، جدول کشی، کارهای تزیینی و دکوراتیو و غیره از این سنگ استفاده می شود.

 

بهترین سنگ های گرانیت

در بین همه ی سنگ های گرانیت، تعدادی از آنها معروف تر هستند، مانند: سنگ گرانیت نهبندان، گرانیت نطنز، گرانیت تویسرکان، سبز کاهویی بیرجند، گرانیت سبز جنگلی بیرجند، گرانیت خرم دره، فیروزه ای، گرانیت گل پنبه ای همدان.

 

معادن سنگ گرانیت در ایران

کشور ایران از غنی ترین کشور ها در زمینه ی دارا بودن معادن سنگ ساختمانی طبیعی می باشد که سنگ گرانیت سهم قابل توجهی از این معادن را به خود اختصاص داده است. استان های خراسان جنوبی و رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، زنجان، یزد، همدان از استان های مهم در زمینه استخراج و تولید سنگ گرانیت ساختمانی می باشند. در نهایت، گرانیت متداول ترین سنگ ساختمانی است که در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد و از آن برای سنگفرش، روکابینتی و راه پله ها استفاده می شود. گرانیت بهترین گزینه برای پله های ساختمان است؛ زیرا راه پله ها به دلیل رفت و آمد زیاد ساییده و آلوده می شوند. بنابراین باید از سنگی مانند گرانیت برای آنها استفاده نمود؛ زیرا بسیار مقاوم و با دوام هستند.

برای ارتباط با کارشناسان فروش ما به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید.

Sources

uranus-stone.com/content/43-sanggranitvijegi

www.sakhtemanchi.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.