فرآوری سنگ مرمریت

دسته بندی ها


پروژه ها


مرمریت فلیم-طرح دار
انواع مرمریت طرح دار
مرمریت چرمی-طرح دار
مرمریت بوش همرد-طرح دار
مرمریت هوند
مرمریت پالیش
فرآوری سنگ مرمریت

 

فرآوری سنگ مرمریت

فرآوری سنگ مرمریت موضوع اصلی متن فعلی می باشد. چنانچه تمایل دارید در این خصوص اطلاعات مقدماتی کسب کنید، با ما همرا باشید. در این متن، به زبان ساده و روان روند فرآوری سنگ مرمریت را به صورت اجمالی بیان می کنیم.  سنگ مرمریت که در لاتین آن را با نام Marble می شناسند یک سنگ طبیعی است که در ایران و کشور های جهان دارای طرفداران بسیاری است . جذابیت سنگ مرمریت در طرح و نقش های متنوع آن می باشد.

سنگ مرمریت چیست ؟

در ابتدا این سوال برای شما پیش می آید که سنگ مرمریت چیست و چه کاربردی دارد .سنگ مرمریت یک سنگ دگرگونی می باشد که زیر مجموعه سنگ های آهکی قرار می گیرد. این سنگ دارای ترکیباتی همچون کربنات کلسیم، کلسیت، دولومیت، کریستال و منیزیم می باشد  سنگ مرمریت را با عدم نفوذ پذیری می شناسند و هر چه ذرات تشکیل دهنده سنگ مرمریت ریز تر باشد آنگاه پایداری و استحکام بیشتری را دارا است. این ویژگی باعث عدم نفوذ آب به داخل سنگ خواهد شد و همین امر سبب می شود که از این سنگ در نمای داخلی ساختمان و سنگ نما ساختمان استفاده شود. در فرآوری سنگ مرمریت این به این ویژگی ها بسیار توجه می شود.

مراحل تولید و فرآوری سنگ مرمریت

همانطور که گفتیم سنگ مرمریت یک سنگ طبیعی می باشد به همین جهت شما می توانید این سنگ ساختمانی محبوب را در معادن طبیعی پیدا نمایید . این سنگ معمولا به صورت رسوب شده در سطح و داخل زمین قرار می گیرد و به صورت بلوک های بزرگ و منظم از معادن استخراج می گردد. پس از استخراج سنگ آنگاه به صورت کاملا منظم به واحد های فراوری سنگ مرمریت منتقل می شود.

نکته : به دلیل هزینه بالا در محافظت و حمل و نقل این سنگ معمولا واحد های فراوری را در نزدیکی معادن احداث می نمایند.

برش سنگ مرمریت

پس از انتقال سنگ مرمریت به واحد فراوری، نوبت به برش سنگ می رسد. برش معمولاً به دودسته تقسیم می شود: برش اسلب و برش تایل. سنگ اسلب یک نوع از برش سنگ می باشد که در آن بلوک های سنگ را به صورت لایه لایه در ابعاد بزرگ به وسیله اره های رفت و برگشتی و دایرکاتی برش داده می شود. برش به صورت اسلب یکی از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سنگ تایل یکی از روش های برش سنگ قدیمی می باشد. در این روش از دستگاه های برش سنگ به صورت دایره ای استفاده می شود. این روش علاوه بر قدیمی بودن دارای هزینه حمل و نقل بالا می باشد.

 

فرآوری سنگ مرمریت
فرآوری سنگ مرمریت

 

فرآوری سنگ مرمریت پس از برش

کارخانه ها پس از برش اسلب یا تایل، با توجه به نیاز های مشتریان سنگ را در ابعاد کوچکتر برش می دهند. معمولاً از سنگ مرمریت در سنگ نما، نمای داخلی، سنگ فرش ها، سنگ پله ها و غیره استفاده می شود. پس از برش مجدد سنگ آنگاه نوبت به ساب پذیری و صیقل پذیری سنگ میرسد. این قسمت از فرآوری سنگ مرمریت بسیار حائز اهمیت می باشد. هر چه سنگ مرمریت ساب پذیری بهتری داشته باشد آنگاه ارزش سنگ بیشتر می شود.

کنترل کیفیت سنگ مرمریت

نکته آخر در فرآوری سنگ مرمریت در کنترل کیفیت آن می باشد. کارشناسان مربوطه عوامل همچون ضخامت، نوع برش، متریال اضافه شده، ساب پذیری و صیقل پذیری را که به کیفیت سنگ مرمریت وابسته می باشد را بارها مورد بررسی قرار می دهند. پس از بررسی های لازم آنگاه سنگ مورد نظر، آماده ورود به بازار می باشد .

استعلام قیمت سنگ مرمریت

اگر تا اینجای این مطلب ، فراوری این سنگ برای شما جذاب بوده احتمالاً قصد خرید سنگ مرمریت را دارید. صنایع سنگ نیایش با سی سال سابقه در حوزه فروش سنگ در ایران یکی از با سابقه ترین و بروز ترین شرکت های ایرانی در این حوزه می باشد. شما می توانید برای مشاهده محصولات این شرکت همین حالا به سایت صنایع سنگ نیایش  مراجعه نمایید . همچنین برای ارتباط با کارشناسان مربوطه به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید .

برای پیوستن به شبکه های اجتماعی ما کلیک کنید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس بازرگانی


مکان ما روی نقشه


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنایع سنگ نیایش می باشد.
WWW.NIAYESHSTONE.COM تنها وب سایت رسمی نیایش می باشد. صنایع سنگ نیایش در داخل و خارج از ایران هیچ شعبه یا نمایندگی فروش دیگری ندارد.